Κατηγορίες
Blog Personal Development

Συγκέντρωση:5 τροφές που την ενισχύουν

Τα φαγητά που καταναλώνουμε συμβάλλουν αποφασιστικά στη δομή και υγεία του εγκεφάλου μας. Ποιες τροφές όμως είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως βοηθούν στην συγκέντρωση;

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί ζωτικό όργανο του σώματος μας, το οποίο χρησιμοποιεί περίπου το 20% των θερμίδων που καταναλώνουμε. Οφείλουμε να τον εφοδιάζουμε με καλής ποιότητας ‘καύσιμα’ ώστε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή απόδοσή του. Ακολουθούν 5 τροφές που θα γίνουν σύμμαχοι σου στην κατάκτηση της συγκέντρωσης.

1. Λιπαρά Ψάρια

Τα ψάρια αυτά αποτελούν πολύ καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Τα ω-3 λιπαρά συμβάλλουν τόσο στην μνήμη και την απόδοση αλλά και στην διάθεση. Μια έρευνα του 2017 επίσης διαπίστωσε πως τα άτομα με υψηλά επίπεδα ω-3 είχαν αυξημένη ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Ενδεικτικά ψάρια αυτής της κατηγορίας: σολομός,σκουμπρί,τόνος,σαρδέλες κ.α

2.Αβοκάντο

Το αβοκάντο ανήκει στα πιο υγιεινά φρούτα που μπορείς να καταναλώσεις. Εμπεριέχει λιπαρά που είναι μονοακόρεστα και ανήκουν στην κατηγορία λιπαρών οξέων που θέλεις να καταναλώνεις.Το εξωτικό αυτό φρούτο, λοιπόν, περίεχει βιταμίνη Κ και φυλλικό οξύ, βοηθά την πρόληψη θρόμβων στον εγκέφαλο -πράγμα που μας προστατεύει από εγκεφαλικά επεισόδια- και ενισχύει τις γνωστικές μας λειτουργίες. Ειδικά τη μνήμη και την συγκέντρωση.

3.Καρύδια

Τα συστατικά που κάνουν αυτούς τους καρπούς να ξεχωρίζουν είναι τα αντιοξειδωτικά τους, ο συνδυασμός πολλών βιταμινών και μετάλλων, καθώς και το γεγονός ότι είναι οι μόνοι ξηροί καρποί που περιέχουν αλφα-λινολεϊκό οξύ, που κάνει καλό στην καρδιά και στον εγκέφαλο. Η κατανάλωση τους βοηθά στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, η οποία με την σειρά της επιτρέπει την αποτελεσματική παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο.

4.Μαύρη Σοκολάτα

 Η μαύρη σοκολάτα αυξάνει τη σεροτονίνη και τα επίπεδα των ενδορφινών που συνδέονται με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση. Παράλληλα είναι καλή πηγή αντιοξειδωτικών, βιταμινών και μετάλλων όπως κάλιο, χαλκός, μαγνήσιο που μπορεί να λειτουργήσει σε μια υγιεινή διατροφή ελέγχοντας τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.Υπερτερεί έναντι της λευκής σοκολάτας και του γάλακτος καθώς περιέχει λιγότερα λιπαρά και ζάχαρη.

5.Μήλα

Στα μήλα βρίσκουμε ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και φυτικά σάκχαρα, τα οποία διασπώνται αργά στον οργανισμό, παρέχοντας στο αίμα σταθερή δόση γλυκόζης. Αποτελούν έτσι μια πολύ καλή πηγή ενέργειας για το σώμα μας. Έρευνες έχουν συνδυάσει,επίσης,τα μήλα με την βελτίωση της νευρολογικής υγείας λόγω της κουερσετίνης που περιέχουν, η οποία φαίνεται πως μειώνει τη φλεγμονή στους νευρώνες.

Εκτός από τη διατροφή ας μην ξεχνάμε και άλλους συμμάχους μας στην βελτίωση της συγκέντρωσης: ποιοτικός ύπνος,νερό,άσκηση και διαλογισμός.Ο συνδυασμός τους θα επιφέρει το μέγιστο αποτέλεσμα.

Πες μας τι σκέφτεσαι 👇

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *