Κατηγορίες
Blog Personal Development

Διαλογισμός: πρακτικές συμβουλές για αρχάριους

Ψάχνεις ποιες νέες συνήθειες θέλεις να προσθέσεις στην καθημερινότητα σου το νέο έτος; Ο διαλογισμός είναι μία ιδέα που αξίζει να δοκιμάσεις. Μάθε πως να κάνεις την αρχή και απόλαυσε τα οφέλη του!

Για πολλούς, το άκουσμα της λέξης “διαλογισμός” φέρνει στο μυαλό πρακτικές συνδεόμενες με θρησκείες και πνεύματα. Η πραγματικότητα διαφέρει πολύ από αυτές τις απόψεις, καθώς ο διαλογισμός, καμία σχέση δεν έχει με τα παραπάνω. Αν λοιπόν ανήκεις στην παραπάνω κατηγορία, ή αν απλώς δεν ξέρεις τι είναι τελικά ο διαλογισμός, ήρθε η στιγμή να ενημερωθείς.

Ο διαλογισμός είναι ,ουσιαστικά, μια εξάσκηση νου και σώματος η οποία μέσω της νοητικής εστίασης σε ένα αντικείμενο, επιφέρει τελικά την βαθιά χαλάρωση. Ακούγεται απλό, όμως είναι δύσκολο για κάποιον να το πετύχει. Η έννοια του διαλογισμού συνδέεται με αυτήν της “ενσυνειδητότητας” (mindfulness) , της επικέντρωσης και της πλήρης παρουσίας στο εδώ και τώρα, στην παρούσα στιγμή. Ο διαλογισμός είναι το μέσο, ένας έμπρακτος τρόπος να επιτύχουμε την πλήρη παρουσία μας στην στιγμή που ζούμε.

Η χαλάρωση και η ξεκούραση του νου και του πνεύματος, σε συνδυασμό με την εστίαση στην στιγμή που βιώνουμε, μοιάζει ένα αναγκαίο αγαθό για τον σύγχρονο άνθρωπο. Πολλές είναι οι φορές που, λόγω των ρυθμών στους οποίους κινούμαστε, νιώθουμε να τρέχουμε να προλάβουμε την ζωή που μας προσπερνάει. Ο διαλογισμός έχει ακριβώς την ιδιότητα, να μειώνει το άγχος, να χαρίζει ένα αίσθημα ευεξίας και να ενδυναμώνει την ικανότητα συγκέντρωσης μας.

Αφού λοιπόν έμαθες τι είναι, βρες παρακάτω μερικές πρακτικές συμβουλές για να ξεκινήσεις!

1.Βρες μερικά λεπτά

Χρειάζεται να αφιερώσεις 5-10 λεπτά μόνο από την καθημερινότητα σου για την εξάσκηση σου στον διαλογισμό. Σίγουρα είναι εφικτό να το βάλεις στο πρόγραμμά σου, και σίγουρα αξίζει τον χρόνο σου. Υπάρχουν αρκετές εφαρμογές, όπως το Mindfulness Meditation, και το Meditate, που μπορείς να χρησιμοποιήσεις στο ξεκίνημα σου.

2.Εξασφάλισε ησυχία

Είναι πολύ σημαντικό, τον χρόνο που θα αποφασίσεις να κάνεις διαλογισμό, να κάνεις ό,τι περνάει από το χέρι σου για να μην σου αποσπάσει κάτι την προσοχή. Κλείσε και απομάκρυνε το κινητό σου, ώστε να μην χτυπήσει και σε διακόψει και φρόντισε να παραμείνεις όσο το δυνατόν πιο απερίσπαστη και συγκεντρωμένη.

3.Φτιάξε μία άνετη γωνιά

Το μέρος στο οποίο θα επιλέξεις να διαλογιστείς, θα πρέπει να είναι ένα σημείο, πιθανότατα του σπιτιού σου, στο οποίο θα νιώθεις άνεση και χαλάρωση. Αν δεν έχεις ήδη κάποιο τέτοιο σημείο, δημιούργησε ένα, όπως εσύ το φαντάζεσαι, για αυτόν τον σκοπό. Αξίζει τον κόπο!

4. Μην έχεις υψηλές απαιτήσεις

Είναι προφανές και εύλογο ότι τις πρώτες φορές που θα επιχειρήσεις να παραμείνεις συγκεντρωμένη σε ένα μόνο πράγμα, θα αποτύχεις. Ο νους του ανθρώπου φιλοξενεί εκατομμύρια σκέψεις κάθε δευτερόλεπτο. Χρειάζεται πολύ εξάσκηση για να φτάσεις στο σημείο να τις “διώξεις” όλες. Μην απογοητεύεσαι και μην τα παρατάς. Το αποτέλεσμα θα σε δικαιώσει.

Βρες εδώ περισσότερες ιδέες για συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις.

Από τον/την Ελένη Καρανικολάου

Φοιτήτρια Ψυχολογίας ΑΠΘ. Λατρεύω τα βιβλία, τα ταξίδια , τα ηλιοβασιλέματα και επιμένω να πιστεύω στο "καλό" . Στόχος μου είναι να συμβάλλω με τον τρόπο μου στην δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.

Πες μας τι σκέφτεσαι 👇

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *