Κατηγορίες
Blog Personal Development

Άγχος : 5 τρόποι να το αντιμετωπίσεις

Οι ρυθμοί της καθημερινής ζωής μπορούν πολλές φορές να μας δημιουργήσουν έντονο άγχος. Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις πριν σε καταβάλλει; Ώρα να μάθεις μερικούς αποτελεσματικούς τρόπους!

Επειδή το άγχος σε υψηλά επίπεδα μπορεί να μειώσει την λειτουργικότητα μας, το παρακάτω άρθρο έρχεται να αναδείξει 5 συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις και να σε βοηθήσουν στο κομμάτι αυτό.

1.Μάθε να το αναγνωρίζεις

Μπορεί να ακούγεται κάπως τετριμμένο, ωστόσο αποτελεί την βάση για να αντιμετωπίσεις αυτή την κατάσταση. Όταν πασχίζεις για μήνες ή και χρόνια να καταπιέσεις τα αισθήματα άγχους σου αυτό που καταφέρνεις είναι να τα διαιωνίζεις, υποθέτοντας πως φταις εσύ. Το άγχος σου δεν μειώνει με κανέναν τρόπο την αξία σου ως άνθρωπο.

Μοιράσου πως αισθάνεσαι με άτομα τα οποία εμπιστεύεσαι, είτε πρόκειται για έναν φίλο, συγγενή,ψυχολόγο κλπ. Η αναγνώριση των συναισθημάτων αποτελεί το πρώτο βήμα για να νιώσεις καλύτερα. Μόλις ονοματίσεις το πρόβλημα, μπορείς να ασχοληθείς με την επίλυση του.

2. Χρησιμοποίησε τη γλώσσα με τρόπο που να σε ωφελεί.

Το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε μπορεί να ασκήσει μεγάλη επίδραση στο πώς αισθανόμαστε. Αντί να χρησιμοποιοείς τις λέξεις δεν,πάντα,ποτέ, πρέπει κ.α που αυξάνουν τα αισθήματα του άγχους και του φόβου, χρησιμοποίησε ενδυναμωτική γλώσσα. Έτσι το ‘δεν μπορω να ελέγξω το άγχος μου‘ αντικαθίσταται από ‘Μπορώ να ελέγξω το άγχος μου και θα αναζητήσω τρόπους να το αντιμετωπίσω’. το ‘Δεν πρέπει να αργήσω στη συνάντηση‘ γίνεται ‘Μπορεί και να αργήσω στη συνάντηση αλλα δεν έγινε και κάτι’.

3. Θέσε μικρούς και επιτεύξιμους στόχους.

Τα άτομα που υποφέρουν από άγχος συχνά έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες από τους εαυτούς τους. Για να επιλυθεί αυτό, οι στόχοι που θέτουμε πρέπει να ανταποκρίνονται και στην πραγματικότητα, ώστε να μπορούμε να τους ολοκληρώσουμε. Έτσι, αυξάνεται και η αυτοπεποίθηση αλλά και η αίσθηση ότι μπορούμε να φέρουμε εις πέραν μια εργασία.

“Ένα βήμα τη φορά” είναι μια φράση που πρέπει να κρατήσουμε.

4. Ψάξε τρόπους να νιώσεις καλύτερα .

Πρέπει να κατανοήσουμε πως ο φόβος και το άγχος δεν θα μας εγκαταλείψουν, αν εμείς δεν σταματήσουμε να περιμένουμε και μάθουμε να τα αντιμετωπίζουμε. Πλέον οι πηγές που έχουμε στη διάθεση μας και μπορούν να μας βοηθήσουν είναι άπειρες: Βιβλία, άρθρα, podcast, αλλά και ειδικοί υγείας κ.α.

Κάποιοι ίσως περιμένουν τη σωστή στιγμή για να αναλάβουν δράση. Η λίστα με τις δικαιολογίες που μπορούμε να βρούμε για να μείνουμε στάσιμοι είναι μεγάλη. Η σωστή στιγμή όμως ίσως να μην έρθει ποτέ. Η πιο σωστή στιγμή είναι το τώρα. Όπως λέει και το αρχαίο ρητό : Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.

5.Φρόντισε το σώμα σου

Σίγουρα η φράση ‘νους υγιής εν σώματι υγιεί’ σου είναι γνωστή. Μήπως όμως ήρθε η ώρα να τη θέσεις σε λειτουργία; Ο οργανισμός μας χρειάζεται κάποια εφόδια για να λειτουργήσει που κάποιες φορές εμείς παραμερίζουμε.

Φάε σωστά. Το άγχος ενδέχεται να επηρεάσει την όρεξη μας ή να αυξήσει την επιθυμίας μας για κάποιες συγκεκριμένες τροφές.Προσπάθησε να καταναλώνεις περισσότερες τροφές που εμπεριέχουν θρεπτικά συστατικά, όπως η Βιταμίνη του συμπλέγματος Β, τα ω-3 λιπαρά που έχει αποδειχθεί πως συμβάλλουν στην καλύτερη ψυχική υγεία.

Ο ύπνος είναι επίσης πολύ σημαντικό στοιχείο. Η στέρηση του ύπνου παραπέμπει σε μια νευρολογική δραστηριότητα που μιμείται το άγχος. Με το να κοιμάσαι καλά είσαι καλύτερα προετοιμασμένος να ασχοληθείς με αυτά που νιώθεις.

Σε έναν ιδανικό κόσμο δεν θα κάναμε σκέψεις που μας προκαλούν άγχος. Είμαστε όμως άνθρωποι και αναπόφευκτα ανησυχούμε κάποιες φορές. Όταν λοιπόν τα πράγματα σκουραίνουν, ας μην ξεχνάμε πως υπάρχουν τρόποι για να ηρεμούμε σώμα και μυαλό και να τροποποιούμε τις σκέψεις μας.

Πες μας τι σκέφτεσαι 👇

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *